U gebruikt een oude browser!

Update uw browser om deze website correct te bekijken. Update mijn browser nu

Bezoekinformatie

Hier vindt u informatie die betrekking heeft op uw online ticketaankoop en bezoek.

1. Online ticketverkoop en entree

  • Waarom koop ik mijn ticket vooraf online?

    Zo kunt u uw bezoek plannen en bent u verzekerd van toegang tot de tentoonstelling. Bovendien hoeft u niet bij de kassa in de rij te staan, waardoor u sneller naar binnen kunt. Daarom adviseren wij u vooraf een ticket te boeken. Heeft u een actiecode of voucher? Dan kunt u deze activeren in de online ticketshop. Kies dan het ticket ‘Ander geldig toegangsbewijs’.

  • Waarom moet ik een datum selecteren?

    De datum die u selecteert betreft een voorkeursdatum. Op deze manier bent u verzekerd van toegang tot het museum en kunnen we u voorafgaand praktische informatie sturen. Ondanks de voorkeursdatum is uw ticket alsnog geldig t/m 12 januari 2020.

  • Een online ticket met tijdslot is dus niet verplicht?

    Het is niet meer verplicht om een online ticket met tijdslot te boeken. Reeds gekochte tickets die nog niet verzilverd zijn, hebben een verlengde geldigheidsduur t/m 12 januari 2020 gekregen en zijn op de dag van bezoek gewoon van 11 – 17 uur geldig. De datum wordt als een voorkeursdatum gezien.

  • Ik heb een ticket op datum en tijdslot, maar nu blijkt dit niet meer nodig te zijn. Wat betekent dit voor de geldigheid van mijn ticket?

    Het is niet meer verplicht om een online ticket met tijdslot te boeken. Reeds gekochte tickets die nog niet verzilverd zijn, hebben een verlengde geldigheidsduur t/m 12 januari 2020 gekregen en zijn op de dag van bezoek gewoon van 11 – 17 uur geldig. De datum wordt als een voorkeursdatum gezien.

  • Kan ik tickets kopen voor een groep?

    In de ticketshop kunt u per tickettype maximaal 15 tickets tegelijkertijd kopen. Komt u met een groep van meer dan 15 personen? Plaats dan een nieuwe bestelling.

  • Op welke manier kan ik betalen in de ticketshop?

    iDEAL, VISA, MasterCard, giropay en Bancontact.

  • Kan ik op de dag zelf ook nog online een kaartje kopen?

    Ja, dit is mogelijk via onze online ticketshop.

  • Kan ik de tickets ook op mijn telefoon laten scannen?

    Het is mogelijk om tickets te scannen op de telefoon of tablet. Let op, elk ticket heeft een aparte pdf! Dus als je twee tickets koopt voor de tentoonstelling en twee audiotours, dan heb je in totaal vier losse tickets.

  • Geldt er een toeslag tijdens de Van Gogh tentoonstelling?

    Er is geen toeslag.

  • Kan ik mijn tickets na aankoop nog restitueren of omruilen?

    Aangeschafte tickets kunnen niet worden gerestitueerd en/of omgeruild. Uw ticket is geldig t/m 12 januari 2020. Op het ticket staat een voorkeursdatum vermeld.

  • Wat als het niet lukt online tickets te bestellen?

    Lukt het niet online ticket(s) te bestellen? Probeer het dan op een later moment nog eens. Bij de kassa van het museum kunt u ook tickets kopen, zolang de voorraad strekt. Natuurlijk kunt u ook contact opnemen:

    Maandag t/m vrijdag tussen 8.30 – 17 uur
    T +31(0)73-6877 877
    E info@hnbm.nl

  • Kan ik bij de kassa ook een ticket kopen?

    Ja, ook bij de kassa van het museum zijn kaarten beschikbaar, zolang de voorraad strekt.

  • Waarom is de online ticket met tijdslot afgeschaft?

    Naast kwalitatieve tentoonstellingen staat gastvrijheid in ons museum voorop. Eerdere ervaringen met tentoonstellingen met een bovengemiddeld bezoekersaantal wezen ons op het belang van een goede voorbereiding. Zo besloten we Van Goghs intimi op voorhand in te richten met: extra kassa’s, extra shop, extra toiletten, extra garderobe en kluisjes, een aangepaste routing en een online ticketshop voor het reserveren van een ticket met timeslot en eventueel een audiotour. We streven na dat gasten hun bezoek als prettig ervaren en dit monitoren we dan ook. Uit deze monitoring blijkt onder andere dat de online tickets met een timeslot als een drempel wordt ervaren en dat de extra faciliteiten volstaan bij een bovengemiddeld aantal bezoeker. Dit tezamen heeft het museum doen besluiten de timesloten te verwijderen. Het is nog steeds mogelijk om een online ticket te reserveren. Vanaf heden kunnen bezoekers ook aan de kassa een ticket kopen of met een geldig entreebewijs, zoals een museumkaart, direct het museumkwartier betreden. Reeds gekochte tickets die nog niet verzilverd zijn, zijn op de dag van bezoek gewoon van 11 – 17 uur geldig. Bovendien is de datum een voorkeursdatum geworden, waardoor de geldigheidsduur is verlengd t/m 12 januari 2020.

2. Tentoonstellingen en activiteiten

  • Wat zijn de openingstijden van de tentoonstelling Van Goghs intimi?

    Het museum is dinsdag t/m zondag van 11-17 uur geopend. Op maandag is het museum gesloten.

  • Is het museum geopend tijdens feestdagen?

    Op Eerste Kerstdag en Nieuwjaarsdag is het museum gesloten.

  • Wat kan ik bezoeken met mijn ticket?

    Met uw ticket heeft u toegang tot de tentoonstelling Van Goghs intimii>. Daarnaast geeft het ticket u toegang tot de overige tentoonstellingen en de vaste collectie in Het Noordbrabants Museum. Natuurlijk kunt u ook de Van Gogh Shop, MuseumBrasserie en MuseumShop bezoeken. Wilt u ook Design Museum Den Bosch bezoeken? Dan dient u via de website of kassa van het Design Museum een apart ticket te kopen.

  • Is de vaste collectie van Het Noordbrabants Museum ook te zien?

    Ja, de vaste collectie van Het Noordbrabants Museum, waaronder de presentatie Het Verhaal van Brabant zijn ook te bezoeken. De Romeinenzaal is echter gesloten wegens een ombouw.

  • Kan ik ook met mijn klas de tentoonstelling bezoeken?

    Speciaal voor het onderwijs hebben wij een lesprogramma ontwikkeld. U kunt in de ochtenden samen met uw klas de tentoonstelling bezoeken. Hier reserveert u een schoolbezoek. Er zijn beperkte plaatsen beschikbaar.

  • Hoe ver van tevoren/hoe laat moet ik in het museum zijn?

    U kunt de tentoonstelling tussen 11-17 uur bezoeken. Er geldt geen tijdslot meer. Wel adviseren we u een aantal uur voor sluitingstijd te arriveren, zodat u voldoende tijd heeft de tentoonstelling en eventueel andere zalen van het museum te bezichtigen.

  • Is er een (bewaakte) garderobe?

    Er is een gratis bewaakte garderobe in de vorm van lockers. Hier dienen jassen en tassen groter dan A4-formaat verplicht te worden afgegeven. In de Rabobankgalerij is een extra gaderobe.

  • Mogen babydraagzakken, buggy's en kinderwagens mee naar de tentoonstelling?

    In het museum mogen geen jassen, tassen groter dan A4-formaat, rugzakken of kinderdraagzakken op de rug worden meegenomen. Deze moeten worden afgegeven bij de gratis bewaakte garderobe. Kleine (dames)tasjes, babydraagzakken op de buik, kinderwagens en buggy’s zijn wel toegestaan.

  • Welke voorwerpen moet ik afgeven als ik naar binnen wil?

    Het is niet toegestaan naar binnen te gaan met een scootmobiel, skates, skateboards, nordic-walkingstokken, selfiesticks, statieven en ballonnen. Dit kunt u achterlaten in de bewaakte garderobe.

  • Mag ik foto's maken in de tentoonstelling?

    Het is helaas niet toegestaan om te fotograferen in de tentoonstelling.

3. Audiotour / Rondleiding / Lezing

  • Waarom is het raadzaam een audiotour te bestellen in de ticketshop?

    Wilt u tijdens uw bezoek meer te weten komen over Vincent van Gogh zijn vrienden, familie en modellen? Bestel dan de audiotour. Deze verdiepende tour (+/- 45 minuten) neemt u mee door de tentoonstelling.

  • In welke talen is de audiotour beschikbaar?

    De audiotour is beschikbaar in het Nederlands, Engels, Duits en Frans.

  • Kan ik de audiotour ook nog op een later moment in de ticketshop en/of aan de kassa bestellen?

    De audiotour is als los product in de online ticketshop te bestellen. U kunt ook nog ter plekke een audiotour aanschaffen, zolang de voorraad strekt.

  • Ik heb een ticket voor een audiotour met tijdslot. Is deze nog geldig?

    Uw ticket voor een audiotour is niet meer gebonden aan een specifieke datum en tijdslot. U kunt op iedere gewenste dag dit ticket voor een audiotour inwisselen.

  • Waar is de (bestelde) audiotour verkrijgbaar?

    De audiotours zijn verkrijgbaar bij het audiotour-afgiftepunt, dat zich bevindt na de toegangscontrole in de tentoonstelling. Uw bestelde audiotour kunt u hier afhalen op vertoon van het ticket ‘Audiotour’. Ter plekke kiest u de gewenste taal.

  • Kan ik de audiotour ook downloaden als app?

    De audiotour is helaas niet te downloaden als app.

  • Zijn er bijschriftenboekjes?

    In de tentoonstelling zijn gratis loopboekjes beschikbaar in het Nederlands, Engels, Duits en Frans. Dit is een handzaam boekje met informatie over de werken in de tentoonstelling.

  • Kan ik een rondleiding boeken?

    U kunt geen rondleidingen boeken. Wel bieden we maandelijks een instaplezing aan waarna u de tentoonstelling kunt bezoeken. Een instaplezing boekt u hier. Bezoekt u de tentoonstelling met een groep? Dan kunt u een inleiding of lezing boeken. Een groepsinleiding of -lezing boekt u hier.

4. Toegankelijkheid mindervaliden

  • Is het museum toegankelijk voor mindervaliden?

    Het Noordbrabants Museum is toegankelijk voor bezoekers die slecht ter been zijn. Er zijn invalidentoiletten en liften waardoor alle museumzalen toegankelijk zijn met een rolstoel. Lees hier meer over de mogelijkheden en voorzieningen.

5. Bezoekvoorwaarden en privacy

  • Bekijk hier alle bezoekvoorwaarden van Het Noordbrabants Museum.

  • Wat doen wij met uw persoonsgegevens?

    Meer informatie over hoe we met uw gegevens omgaan vindt u in ons privacy statement.